10 marca rozpoczęła się sprzedaż biletów na połączenia dalekobieżne na platformie INFOBUS, która działa w całej Europie i poza jej granicami. Jak przypomina przewoźnik, jest to już ósmy agent, który współpracujący z PKP Intercity w ramach ujednoliconych warunków handlowych.
PKP Intercity, podejmując współpracę z agentami zewnętrznymi, umożliwia pasażerom jak najszersze możliwości zakupu swoich biletów, także w tych miejscach, które pasażerowie najczęściej wybierają. Do takich należy platforma INFOBUS, za pomocą której już od 10 marca pasażerowie PKP Intercity mogą kupować bilety na przejazd. W ramach Ujednoliconych Warunków Handlowych od maja 2022 roku do końca lutego 2025 roku zostało sprzedanych już ponad 22 miliony biletów PKP Intercity.
Bilety można zarezerwować w prosty sposób na stronie infobus.eu Na platformie udostępniane będą bilety na połączenia krajowe PKP Intercity. INFOBUS współpracuje także z ponad 10 000 partnerów, oferując szybki i wygodny proces zakupu biletów oraz pełne wsparcie pasażerów na każdym etapie podróży. Z usług tej platformy co miesiąc korzysta ponad 2 miliony osób.
PKP Intercity współpracują już z ośmioma agentami.
Pierwszym był serwis mPay, który z końcem maja 2022 r. rozpoczął sprzedaż w swojej aplikacji oraz serwisie www.biletynakolej.pl. Kolejnymi w tym samym roku byli Teroplan S.A. z serwisem www.e-podroznik.pl oraz
Astarium Sp. z o.o. z serwisem www. Koleo.pl i aplikacją KOLEO. Z początkiem 2023 roku dołączył SkyCash Poland S.A. z aplikacją mobilną SkyCash, a z jego końcem – kolejny agent z popularną aplikacją mobilną Jakdojade.
Warto dodać, że w aplikacjach KOLEO oraz Jakdojade dostępna jest także graficzna rezerwacja miejsc w pociągach PKP Intercity co umożliwia wybór dogodnego miejsca w pociągu przewoźnika. Od marca 2024 roku w ramach ujednoliconych warunków handlowych PKP Intercity uruchomiło także sprzedaż w serwisie lataj.pl obsługiwanym przez eTravel Services Sp. z o. o. oraz w październiku serwis Biletico.pl, którego właścicielem jest Multipay.